054

Sitter här i Karlstad utan  sol!!!! Vart tog sommaren vägen...

Lördag: Cyklade  till syster, åt frukost tillsammans. Bilade till Farmor. Sedan vidare till Arvika, för att bara strosa runt i den lilla byn. Men påvägen in i Arvika centrum kör vi vilse och hamnar i Gunnarskog... vi "stre" för mycket helt enkelt. Jag tyckte nämligen att vi aldrig kom fram till något centrum så jag frågade M-L om hon verkligen hade svängt åt vänster när vi körde....."de minns jag inte" så vi fick vända och köra tillbaka en bra bit.
När vi väl kom fram så var de ju "pötthett" så vi va som två svettfläckar. Kollade lite i affärer handlade en sådan där 3-korg att hänga i taket.. Sedan tog vi en sväng förbi systembolaget. Efter ett tag började de kurra i magen men de va ju inte lätt att hitta ett matställe, så de blev pizza.
När vi var i Arvika så var det ju Arvika festivalen så vi tog en promenad upp till festivalområdet och kollade.
På vägen hem mot Karlstad igen så tog jag mitt första sommardopp, riktigt härligt.
På kvällen gick vi ut jag, bror, syster och systers bror från Stockholm. Först satt vi hemma hos  syster och "stre" och när klockan var dax gick vi ner mot stan kissade i en buske och när vi sitter där på varsin sida om busken säger syster" de va länge sedan jag kissade ut" jag svarar " för mig med" och så trillar jag baklänges med benen i vädert....sedan intog vi uteserveringen på Harrys som sedan blev att vi gick in på Harrys med.
Där inne hade jag otur och skar upp foten så hela fotsulan vart blodig,
Cyklade hem( och har kommit på ska man cykla onykter så ska vägen vara plan och rak) sov några timmar och sedan upp och jobba på Söndag.


Idag har jag jobbat och träffat mammis på stan för att se om vi hittade något att ha på oss på mormors begravning på Fredag...
Så de kommer bli en svart kjol och ett vitt eller ett svart linne(egentligen skulle jag vilja haft en blommig blus för att mormor gillade sådant. Men jag ska ja knallrött nagellack iaf för de hade alltid mormor) Det känns inte som mormor är borta. Som E:s morfar sa " Så länge man minns de finns de"

På fredag ska jag till frisören med. Ska bli riktigt skönt att bli av med röffset och bättra på hårfärgen.


En främlig sa: "vilka långa ögonfransar du har, va fint!"

Nu ska jag ställa mig å göra matlåda halv 12 på natta....upp klocka 7 imöra...

syster<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0