borta bra men hemma bäst...

Hemma bäst det stämmer verkligen ...

Helgen har jag tillbringat i S med J och vi har gått gått och gått ännu mer i tre hela långa dagar..

 Vi åkte tåg tidigt på fredag  kl 08.23 försökte verkligen sova  men hur jag än satt så hade jag ont i ryggen eller nacken. Väl framme tog vi oss till hotellet för att lämna väskorna så vi slapp bära runt på de.
Sen tog vi oss ut på gatorna och vimsade omkring för att hitta Js morfars gamla atilje(som nu var cafe).
Efter de gick va bara runt och njöt av att vara lediga tog och drack öl åt lite god mat. Fint väder hela dag. Gick till hotellet och sov en kortis. Drack lite mer öl gick ut och drack ännu mer öl.. Nu låter de ju som vi drack så himla mycket öl men så farligt var de ju inte.
Träffade M och lite annat trevligt folk lite varstans.

Lördagen vart inte så pigg. Försökte äta lite frukost och fortsatte sedan med en glass i kungsträdgården. Sedan satt vi där och kollade på folk. Sedan handlade vi lite. Sen mötte vi M denna dagen med och han tog med oss på en liten tur ut till fjäder..nånting. Efter de blev de att sova lite och sen vart de ut igen....

Söndagen tog vi en sista vandining innan vi tog tåget hem.. På tåget satt de en barnfamlij bakom J och mig och den ena ungen var helt hysterisk och den andra bara grina mamma och pappan var rätt bra konstiga de med."ska mamma byta plats med pappa? mamma är inte lika tollerant som pappa" J tyckte att silvertejp skulle vart en utmärkt ide på den ena ungen När pappan sa till sin son akta så du inte slår i huvudet sa J tyst "slå i huvudet slå i huvudet"
Så nu är vi rätt avskräckta när de gäller barn....
Med bara 1 och 1/2 timmes försening var vi hemma. Hemma fick jag en liten överraskning i min inkorg på FB någon som hade drucktit några öl för mycket öppnade sitt hjärta för mig.
.Lämnade min lägenhet och gick över till grannarna för att umgås lite med de. Ringde pappis med och frågade snällt om man ville skjussa mig till jobbet dagen efter  och visst kom han och hämtade mig på morgonen.... jobbade fram till kl 14 väntade på bussen hem, men hade den turen att E och F och förbi och skjussade mig hem. Var såå trött när jag kom innanför dörren så jag bara somnade på engång tills jobbet ringde vid 16 tiden och frågade om jag ville byta dag jobba torsdag och ledig fredag.  "du jag ligger och söver men visst gör va ni vill... kan vi prata om de imorgon  för jag måste bara söve" va mitt svar..
(jag gillar verkligen inte att sova mitt på dagen föer jag tycker man känner sig helt kontig i huvudet då.)
Vi 17 tiden cyklade jag ner till staden för att träffa syster och vi gick och smaskade i oss en bananasplit. Sedan hämtade jag tandborste och annat som jag skulle ha med till syster. Kollade på Beck och lillebror kom  och gjorde oss sällskap Orkade inte se klart på Beck utan gick och la mig och sov som en prinsessa  i As säng.

Syster skjussad mig till jobber och så klart som alltid så glömmer jag mobilen hemma hos henne(konstigt att jag inte glömde den i S)
Ikväll har jag ätit skräpmat och pratat massa gojja men syster och lillebror...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0