Midsommar, nu blir de mörkare igen...

I torsdags var jag över till Lisa och Anders. Lisa och jag bestämde oss för att göra negerbollar. Så vi gick en promenad till affären och köpte kakao havregryn och va man nu mer har i. Rullade bollar. När vi vart klara med de kom Lisa på med smarta iden att vi skulle dricka vin. Så där satt vi å åt negerbollar och drack vin. Lisa va lite törstig så hon drog i sig  en och en halv flaska vin, medans jag tog de lite lungt(skulle upp och jobba dagen där på.) Vi dans och sjöng hade mycket trevligt(anders tyckte nog att vi vart litte jobbiga där ett tag) När klockan vart  20 i 2 var de dax för mig att  gå hemmåt, skulle upp vid 8.. Fick höra att Lisa hade kramat  porslin från 2 till halv 11 på morgonen.....


Igår var de midsommarafton och jag jobbade fram till klockan 14, sedan bar det av hem till mammis och pappis på god mat. Vädret var inte de bästa, regn och regn och lite sol. Anders och Lisa kom och hämtade mig. Gjorde mig iordning för en kväll i trevligt sällskap av Anders, Lisa och Jon. Senare på kvällen kom mamma och pappa och våldgästade. Min lillebror och tre kompisar till honom kom med. En lyckadd kväll för att inte ha planerat någonting alls.

Idag tog jag en lååång sovmorgon. Sen har jag dammsugit och plockat upp saker jag tröttnat på till vinden. Rensat bland alla papperr jag alltid lägger på hög. Bankpapper och försäkringspapper sådant jag inte förstår mig på har en förmåga att växa på hög. Tänk fall någon kunde ta hand om mina sådana papper eller lära mig allt om de så skulle det bli mycket enklare.
Pensionsparakillen kommer väl ringa snart igen, han har ringt två gånger första gången orkade jag verkligen inte prata med honom andra gången ringde han precis när jag var i mobilen. Så där satt jag med mobilen i ena örat och hemtelefonen i andra.... han kommer bara vilja lura på mig massa skit och jag kommer gå på de som jag alltid gör.. Fast jag pensionsparar ju redan så hur många sådana behöver man? Räcker väl med att ha de på ett ställe?

Sen har jag fått mitt schema för i sommar och jag har verkligen fått många tider jag har en arbet vecka som är 16 dagar utan ledighet... och det är då jag och Jenny har tänkt att åka på vår weekend till Stockholm, så jag hoppas att jag får ledigt 3 dagar där men det är säkert kört...

Ikväll blir de nog utgång=))) Jag är faktiskt lite sugen på att dansa!


Måste bara säga att lillebror tyckte att jag var fin igår de är så roligt att höra de av han eftersom han alltid är ärlig när de gäller sådant. De som var kul var att jag inte ens hade borstat håret utan bara satt upp med en klämma...
Så jag har kommit fram till att: De blir bäst när man inte anstränger sig....

Har lagt ut annons på blocket på mina degus:( jag vill egentligen inte de men när man känner av lite allergi och att man inte hinner med dem så va ska man göra. Så jag skänker bort dem till någon djurvän som vill ge dem ett bättre liv. Så är någon intresserad är de bara att höra av sig.

Imorgon är de jobb igen. Men nu ska jag går till affären och sedan blir de duschen och sedan blir de Lisa














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0